Ykkösoutous on tämä, että kirjoitan. No se johtuu oikeestaan vaan ambran luxissa olosta, pidetään sisko kärryillä jaajan hermoilla.

Toinen outous on, että käsi on taas, lähes kahen vuoden katkon jälkeen, pois paikoiltaan. Siis oikein sanoen: oikea olkavarteni meni maanantaina sijoiltaan. Kylläpä se taas muistutti, mitä kipu on. Ja odottaminen. Ja lääkäripula.

Kolmas äimistyttävä outous on, että minulle tarjottiin KOLMATTA kesätyöpaikkaa! En tosin pystynyt ottamaan sitä vastaan, kun olen jo työllistetty by kirjasto ja isän työpaikka, mutta silti!! Se olis ollu kunnan teknisellä puolella eli puistari-hommia. Harmi, mutta on kyllä aika ihmeellisen hienoo, että kaks paikkaa halus mut vaan mun hakemuksen perusteella. Vähän mulle on oltu kateellisia.

Neljäs, hykerryttävä, outous on mun uus pissis-laukku. Sellanen iso, valkee ja "nahkanen". Ostin, koska repun käyttö ei nyt onnistu. No eilen kun menin kouluun, valehtelematta kaikki tytöt tuijotti mua ja kassiani. Jopa jotkut pojat!Yks tyttöporukka ja eritoten yks heistä mulkoili erityisen pahasti. Luulin sen olevan vainperuskateus -refleksi: kyllä minäkin välillä himoitsen toisten tyttöjen vaatteita ja omaisuutta. Mutta ehei, tänään selvis syy. Se koppavin tyttö saapui tänään kouluun olallaan laukku, joka näytti ihan halvalta versiolta mun laukusta!! Sellaselta yrittävämmältä ja kömpelömmältä. Siinä missä mun laukku on tyylikäs ja trendikäs vielä kun oon kolmekymppinenkin, tuo toisen tytön laukku kultasomisteineen näytti lähinnä yli-isolta lasten leikkilaukulta, joka on yritetty naamioida aikuismaiseksi, jolloin siitä tuli superteini. heheheheheeee. Hirveen leso lause tää seuraava, mutta musta mulla on koulun hienoin laukku ja näyttävästi ainakin jotkut myötäilee. Rakastan vaatteita ja asusteita. Tyhmää vaan kun tää käsipatentti nukkaannuttaa kaikki mun villatakit.

Että tällästä täällä. Nyt aijon tehhä läksyt, jotta voin ottaa viikonlopun relasti.