Lauantait rulettaa, vaikkakin tällä hetkellä arvostan eniten koulussa oloo, kun siellä voi sentään hyvänomantunnon puitteissa pitää joka tunti vartin taukoo, jollon voi vaan relata tai hölöttää kavereitten kaa. Kotona jos lukee vaikka yhen sivun Pauloo, tulee heti sellanen olo, kun jotain luvatonta puuhastelis. Aika kiirettä siis koulun kanssa ja aivan liikaa oon sopunu menoja tälle viikonlopulle Ei kouluun liittyen: tänään on mainostenjako ja illalla RepsuVillaan ja huomenna ajamaista, lenkki kaverin kaa ja jumppa. Uups. En oikein tee töitä oikeeseen tahtiin, oon koko ajan vähän jälessä. No hyvä, että vaan päivän tai pari, mutta kun on noin vähän takana, ei saa sitä hullunraivoo tjt, että "nyt tää juttu tehhään, en välitä vaikka en koko viikonloppuna poistuis kotoa! Tai edes koneelta!!!" Ääh. Tän viikonlopun heiniä on ainakin yks hissan essee, mihin mulla ei oo ees tietoja vielä, ruotsin sanojen opiskelu ja enkun aineen kirjoitus. Noi on pakko tehää, ja sitten tietty muut tavis läksyt.

Koulu on oikeestaan aika hullu juttu. Oon aina naureskellu sille, että lukiolainen tekee eka vuos yhen tunnin läksyjä per päivä, toka vuonna kaks ja kolmantena kolme. Mutta hemmetti!, sehän pitää täysin paikkaansa. Nyt teen ihan kevyesti kaks-viis tuntia koulua kotona per päivä, ja silti en ees kertaa kirjasta tunnilla opeteltuja, eli useita koulukirjoja en oo ees avannu. esim. terveystietoo taikka EU-kurssia (kyllä, siihenkin saimme kirjan..). Ja ottaen huomioon, että mulla on vaan viisi rupusta kurssia tässä jaksossa, miten sitä selviää, kun on kohta seittemän ja puol? Onneks mä tykkään koulusta, tota jaksan joka päivä muistella ja kiittää. En oikeestaan ees tiiä miksi noin on. Kai oon sellanen helppouden perässä juoksija: kunhan vaan tekee mitä opet sanoo, pärjää. Ja koulu on ainut paikka missä näkee ihmisiä, kun ei oikein oo enää harrastuksia (en laske jumppaa ja aerobikkiä kerran viikossa harrastuksiks). Tiiän oikeesti monia, jotka ei tykkää käydä koulua. Outoa. Miksi ne sitten ees on siellä? ja miten ne saa kurssit läpi? No suurimmalla osalla noista on joku lukiotutkintoo vaativa ammattitavoite, eli on ns. pakko. Mutta pakkohan niitten on sillon ees vähän tykätä, ei voi selvitä hyvillä arvosanoilla kolme vuotta paikassa, jota inhois. Ei voi.

Mutta kyllä mulla on sellanen pieni liika kunnianhimo, kun esim. vihaan tota hissan kurssia tällä hetkellä, vaikka hissa on normaalisti mun suosikkiaine ja aiheetkin kurssissa on todella mielenkiintoisia. No en tykkää tosta hissasta vaan sen takia, kun en voi saaha siitä kokeesta L:ää taikka E:tä enkä varmaan itsenäisistä ees M:ää. Äsh. Hävettää antaa ne sille opelle.

Pinnallista, mutta totta. Rakastan vaan katsella mun vaatteita ja järjestellä niitä uusiin pinoihin, vaihella hengareita, muutella laukkujen paikkoja.... NOLOA! Mutta samalla kyllä en tykkää englannin vaikutuksista muhun, että kokoajan tekee mieli jotain uutta vaatetta taikka asustessa ja sitten aina "järkytyn", kun tajuan että en voi saada sitä esim. tätä viikonloppuna. Errrrrr.. Vaatteet vaan rulettaa.