En itedä miksi, mutta jotenkin en yhtään ymmärrä lukemaani noista lähi-idän jutuista. Jotenkin kaikki sanat, kuten siinai, palestiina, palestiinalaiset, Israelilaiset jne. tuntuvat hirmu abstrakteilta (?) ja vaikeasti ymmärrettäviltä. Tai siis jotenkin noiden sanojen takana, on niin monta päällekkäistä selitettä, että pää on ihan pyörällä kun yrittää lukea ja ymmärtää kokonaista tekstiä, jossa nuo sanat ovat pääosan esittäjiä. Ja noista aineista pitäis essee värkätä. Mielenkiintoista, mutta nii-in vaikeaa. Ei voi yhtään satuilla omiaan. (mulle taitaa olla edessä hankaluuksia jatkokoulustuspaikoissa... Ellen sitten pääse pikku kakkosen tarinatädiksi)

Hauska tänään, kun istuttiin koko perhe, korjaan: kotona asuva perhe, aamupalapöydässä, kun herättiin kaikki sattumalta aika myöhään, ja juteltiin äitin tulevasta Saksan matkasta siskonsa luo. Yks kaks äiti vaan osoitti kahta kuollutta sutta lehessä, ja sanoi:"ihan kun minä ja mun sisko!" ööh, äiti... Siinä siis rötkötti kaks metsästäjän tappamaan sutta vieretysten "ihan" veressä. Äiti perusteli, että pienenäkin katsoivat aina siskonsa kanssa kaksi samanlaista eläintä nähtyään, että kumpi olis kumpi. Äitini on alien...

Tänään huvittais tehhä jotain. Vitsit kun kukaan kaveri ei oo vielä muuttanu kotoo.. Tai siis, kun tuntuis tyhmältä olla kavereilla tyyliin yhteentoista asti, jos muut siellä nukkuis. Ja samalla tavalla tuntuisn tyhmältä kutsua ketään meille. Äh, mutta kun haluis jotain kivaa tehtävää. Tyhmää kun ei oo sellasta kaveriporukkaa. Nimeämpä ystäväni nimillä ystävä1, ystävä2, ystävä3 ja ystävä4 (noi on siis ne parhaimmat ystävät!! Toiki on muita hyviä kaverieta jne.) Ystävät 1-3 ovat mun ikäisiä, 4. on vanhempi. Ranskalaiset viivat voi selventää..

-ystävä4 ei tunne ketään noista, ja en tajuis ees miks sen pitäis tuntee. Tai no ystävä3 kanssa ne on tavanneet jne, mutta en silti vois yhtä aikaa hengata yksin molempien kanssa.

-Ystävä1 ja ystävä2 tuntevat toisensa ja juttelevat ja saattavat olla samoissa piireissä koulussa. Kuitenkin kuulin vasta noin viikko sitten, että ystävä1 ei oikein tykkää tosta ystävä2:sta!! Oon oikeestaan aika järkyttyny, tai siis kun ystävä2 on ehkä mun ystävistä eniten mun kanssa samoilla aaltopituuksilla vaikka ystävä1 onkin "parempi" ystävä. Tietty (?) oon myös vähän loukkaantunu; kun en mä koskaan arvostele muiden ystäviä noin rankasti. Musta se on aika tylyä.

-ystävä2 ja ystävä3 eivät tunne muuta kuin ulkonäöltä.

-ystävä1 ja ystävä3 olivat muinoin samalla luokalla, mutta ystävä1 antaa mielestäni aika selvästi kuvan, ettei kummemmin välitä ystävä2:sta. Ystävä2 taas ei erikoisemmin kiinnitä huomiota ystävä1. On ystävällinen jos näkevät, mutta tapaavat aina vaan tuurilla. On kuitenkin kiinnostunut ystävä1 elämästä (enkä nyt tarkoita pelkkiä juoruja).

--->eli ystäväni eivät joko tunne tai sitten he eivätpidä toisistaan. Great. 

-