Enpäs lopetakkaan vielä. Eli mikä on englannissa vikana, kun nyt yks kaks alko kylmä syksy ja samalla jäätyivät talot. Siis oikeesti. mulla on tavissukat ja tossut jalassa ja silti palelee ihan hirveesti.. Yöt on tosi kylmiä, marimekon yöppi on ainut hyvä, sillä siinä on ne ihanat pitkät hihat. Tarkoitan siis, että se on pitkähihainen, pitkäähän ne hihat ei oo nähnykkään.. Aamulla on ikkunat ihan huurussa ja on hirveetä vaihtaa vaatteet.. Mä oon varma, että tuo perheen isä on jotenkin säätäny mun huoneen kylmemmäks kun muut, sillä kun kävelen keittiöstä käytävää mun huoneeseen, lämpötilan muutoksen huomaa ihan selvästi. Jopa kylmempi lattia, vaikka täällä on matto ja muualla puu. Vetää kohta vertoja alakerran vessalle, mikä taas voittaa tuhat nolla mummon vessan talvella. Siitä voitte miettii tätä lämpötsydeemii..

Toi isä on oikeesti musta aika kukko. Siis ihan on noussut kusi päähän (no hyi mikä sanonta!!). Äsken kuulin sen ja ton äitin juttelua, aiheena eka vanhimman pojan synttärit. Ton isän mielestä olis ihan jees vuokrata kaks sellaista limusiini autoo ja takapihalle pomppolinna, eli yhet 11v. synttärit tulis jo aktiviteetiltaan maksaa joku 400£. Äiti luonnollisestikkin vastusti tuota ja niin vastustan minäkin. Oon jo monta kertaa saanu kuulla, miten mun vika viikko täällä tulee niille kalliiks, kun sekä millie ja mä ollaan täällä ja ne ei varmasti aijo maksaa millielle täyttä palkaa, kun se vasta harjottelee (ryöhkeetä!!) ja mullekkin varmasti yrittäävät jättää maksamatta torstain minkä kiltisti antoivat vapaapäiväksi. Ei onnistu, ne tunnit oon jo tehny ennakkoon. (btw, sormet ihan kohmeessa, mutta ihanasti lämmittää tää kone tässä sylissä.) No sitten toi äiti vaan mainitsi, mitä aikoo kokata tänään ilalliseksi ja heti oli tuo isä valittamassa, että:"taasko riisiä, tee perunaa. Älä tee niitä perunoita vielä, laita ne tulelle ennen kun lähet hakee poikia ja ne on sitten valmiit kun tulet takaisin ja sitten teet kastikkeen...jne..." ja painuu itse yläkertaan nukkumaan. Tuo äiti sitten kysyi, että onko pakko aina mennä levolle, kun pjat on tuolossa kotiin ja olis kyllä sillekkin tekemistä. Että voisko se ottaa päiväunet aijemmin päivällä, kun se kuitenkin on kotona jo kaheltatoista lähtien. Ei kuuelma. Hän tarvitsee lepoa ja on se niin hankalaa ja kun väsyttää ja jalat on heikot... En tajua, mien toi äiti jaksaa kaiken. siinä mielessä tajuan, miksi on halunnut "au pairin": että olis ees joku jolla teettää töitä ja käskee, kun on tollanen mies. Enää 17 päivää, enää 17 päivää.... ja vaan 11 työpäivää!!!!!