Mulla oli hyvä, toimiva ja selkeä suunnitelma. Ja on yhä, on vaan taas vaihteeks kasaantunut pilviä taivaalle. Eli tänään lauantaina high streetille ostaa kaikki mitä van voin tarvita: kiitos kortit, loput läksijäislahjat, karkit itelleni suomeen, ehkä vaatteita jne.. Tai siis mitä nyt ikinä tekee mieli. Ja huominen sunnuntai on pyhitetty yläkertaan muutolle ja oman huoneen perusteelliselle siivoukselle ja tosta muutosta/siivouksesta olivat kyllä nou host tyypit tietoisia. No äsken kun tiedustelin jotain lakanajuttuja, että miten olis paras toimia, toi äiti vaan sano, että jos halun voin alottaa muuton jo tänään, kun ne on Lontoossa ja toiset uimakisoissa. Olin sileen, että nej nej, tää päivä on vaan shoppailuun, huomenna muutan. Sit se vaan sanoi, että yritä tehdä mah. paljon tänään kun niillä on huomenna koko päivän vieraita. Olin silleen, että uu, tota en tiennyt, mutta en mä kummia vielä tänään voi tehhä, pitää huomenna sitten imuroida ennen vieraiden tuloo. Joo.

Miksi ei voitu sanoo aiemmin? Kun tiiän, että tota vierailua on kuitenkin sunniteltu jo pidempään, sillä ne ei oo paikallisia ystäviä. Inhottaa sillon roudata kamoja, kun niin paljon lapsia ympärillä, ties vaikka ne haluis vielä leikkiä pojan huoneessa jonne muutan jne. Ja sitten pyykinpesu on alotettava jo aamulla, kun pyykinpesu kone sijaitsee keskellä taloo, keittiössä. (kysyn vaan, että mikä pointti on pitää sitä keittiössä, mutta kuivaajaa ulkovarastossa, missä olis kyllä tilaa pyykkikoneellekkin..) Ja enpä sitten siivoo mitenkään erihyvin, olin nääs suunnitellut kaikki maailman nurkat koluavani.. Blaah. Olinkin jo miettinyt, että miten kaikki menee niin hyvin suunnitelmien mukaan. Vois nuo kyllä vähän enemmän kunnioittavia olla, tai siis kun onhan se äärimmäinen jousto sekä multa että Millieltä ,kun samaan aikaan täällä ollaan. Mun pitää muuttaa tonne nylös ja vielä "perehdyttää" hänet työhön, eli opettaa kaikki, niin että perhe voi vaan jatkaa omaa menoaan vaihdon sujuessa jouhevasti kuin viestijuoksussa kapulan vaihto. Korostaa sitä, että niille on ihan sama kuka täällä pyörii, kuhan pyörii ja niiden ohjeiden mukaan. Hemmetti. Panee taas miettimään, että miksi pitää lähtee kiltisti lahjojen kanssa...........

Positiivista tässä päivässä on, että heräsin jo kuudelta=D. Loppuajan jännitystä.. Makasin vaan ja kuuntelin Placeboo... Ja olen laiha taas, suurinpiirtein samoissa lukemissa kun tuloni hetkillä. Eli painavampi kun tavallisesti suomessa, sillä tulinhan tänne heti joulun päältä, mutta ketä kiinnostaa. Pääasia että ei tarvii enää hävetä mahaansa ja vaatteet istuu eikä kaikki napit pingota ja kankaan kudos veny ja raidat vääristy.

Nyt pitää vaan olla lunkisti. Ja huomenna yrittää muuttaa nopee. Inhottaa vaan se, kun on niin paljon ihmisiä ympärillä. Tai siis ei óo kun muutama kerta, kun joku eli pojat on käyny luvatta ja muka salaa mun kamoja penkomassa ja koplaamassa, saati sitten nyt kun ne on toisen pojan huoneessa vaan jossain lattialla!! Pitää tehdä selväksi, missä rajat kulkee.. En vaan muistaakseni tykkää siitä perheestä joka on tulossa. Mikäli ne on ne samat, joiden äiti viime kerralla alko kysellä sunnuntai iltana joskus kuudelta, että millon alotan siivota ja että se on jo vähän tehnyt työni helpommaksi kun otti murut pöydältä jne..... Tai lapset, jotka vaan paukkaa huoneeseen eikä sano mitään kun tajuaa että oon täällä jne.. Arg. ja pakko myöntää, että olin vähän kuvitellut, että toi perhe tyylin tilais jotain kiinalaista tms. huomisiltana ja syötäis kaikki yhessä kun on sentään vika ilta kun mä oon ainut au pair tässä talossa, mutta näyttävästi ei noin tule tapahtumaan. Miksi sanovat, että oon ollut paras ja huippu, kun eivät käytöksellään tuo sitä esiin? Taisi olla vaan sanahelinää, joka läsähti jo aikoja sitten lattialle ja rikkoutui. (ei noin voi sanoo)

Ja tiiän, että jos mä oon tänä iltana telkun ääressä kattoo x factoria tms. kun noi tulee kotiin ja jos ne tajuu, että en oo tehny mitään, ne ei katso hyvällä. Mutta enhän mä voi vaatteita pestä, kun sitten mulla ei riitä vaatteet noille kahelle vikalle viikolle ja ihan turhaan jää likavaatteita nurkkin pyörii. Mikä heitä vaivaa... Tuntuu kun ne ei ees yrittäis.

 

 

Paitsi nyt vanhinpoika tuli esittelee kättään, oli valellut sen steariinilla =DD. Kyllä noi pojat välillä ruuls..