Joo, mä todella kelaan noin. (Tiedetään, ei sais alottaa kirjoitusta otsikon perustelulla jne, tai muuten viitata otsikkoon, mutta täähän on niin kun päiväkirja ja päiviksissä on kaikki luvallista. paitsi hymiöt. *Kerttu- minä-olen-vakava-enkä-iloitse-mistään julistaa....) Taidan mä sittenkin olla perhettä. Nyt ainakin tuntuu siltä.

Oon viettäny monia päiviä ja iltoja vaan lukien suomi24 vanhoja au pair keskusteluja ja pohtinut omaa tilannettani muiden esimerkkien varjolla ja myös perheen kannalta. inhottavaa myöntää, muta en mäkään aina oo ollu superaktiivinen noiden kaa olemaan. kun viihdyn myös itekseen. Alussa ei vaan uskaltanu aina mennä ja sitten siitä tuli tapa. Mutta toiselta kannalta, ei ne pyytänyt kanssaan olemaan. Oon huomannu, että mut huomioidaan paljon paremmin jos toinen vanhemmista on pois. Isän ollessa poissa se on kivaa: esim. muutama viikko sitten mä, mama ja vanhemmat pojat tehtiin kuumaa kaakaota ja katottiin x-factor laulukilpaa. Mutta jos äiti on pois, isä yrittää siirtää kaiken työn minulle, kuten vauvan syöttäminen, nukuttaminen jne mikä taas ei oo hirmu kivaa.

ja pakko myöntää, että enpä mä tee viikonloppuna vapaallani niin paljon kun muut au pairit. Kyllä mä ylensä babysittauksen aikana siistin lelut, täytön tiskakonetta jne ja tietty ruokin kissa, mutta se siitä. Ton kuitenkin ymmärrän itseltäni ja tuntuu kun toi äitikin ymmärtäis, että jos viikot on täynnä kotitöitä, ei sitä enää viikonloppuna huvita heiluu niiden kimpussa. isä ei ymmärrä tuota ja pojat ei usein muista, että mulla on vapaa-päivä. Mutta tänä aamuna, uuden vuoden kunniaksi, auttelin vähän. Eka söin vauvan kaa aamupalaa ja sitten autoin siivoo poikien jäljet ja vauvan sotkut (se söi ITSE muroja ihan lusikalla... Maidon kera...) ja keittiössä tyhjensin koneen ja pyyhin tasot. oli ihan jees auttaa, kun se äitikin hommaili jotain. Kun muutamia kertoja, kun oon esim. tarjoutunu auttamaan ostoskassien purkamisessa, hyvin pian mä oon yksin keittiössä ja muut ties missä. Mutta nyt oli kivaa.

Juteltiin myös ton äitin kaa kaikkee, lähinnä nyt just tähän juhlaan liittyen. Maanantaina pitää miettiä kaikki pahat teot vuodelta ja rukoillaan anteeksi antoa, pojilla on vapaa-päivä jotta pääsevät synagogaan. Lisäksi on mini paasto su illalsta ma iltaan. Ja maanantai iltana maman perhe tulee käymään ja syömme juhlalounaan. Huomaa syömME, minä myös!! Kivaa, ei tarvii tehhä iltatöitä, kun oon tavallaan töissä kun osallistun lounaalle ja autan valmistelemaan sen ja siivoomaan. Menee tietty koko ilta kahen tunnin sijaan, mutta tykkään olla osana eli ei haittaa. Mutta aamulla myös juteltiin, että tää päivä on niiden juhla, että mä oon vähän in ja out koko päivän. Ihan ite ton sanoin ja äiti näytti tyytyväiseltä. Kuuluu kai perinteisiin, ettö uusivuosi lounas vaan juutalaisille enkä pane pahakseni.

Mutta huomenna tapahtuu jotain ,mistä oon iloinen. Kun vanhimmalla pojalla on uintikilpailu koko päivän ja pikkuveljensä ja isänsä lähtevät mukaan, eli äiti ja vauva jää kotiin. selvis että mä oon menossa Lonooseen ja ne on menossa Lontooseen-->se äiti ehotti, että tulisin sen kyydillä ja kävisin nopee sen siskon talossa vierailulla, kun en oo koskaan käynyt. Sitten se vois saattaamut lähimmälle metroasemalle ja illalla sit tultais omia aikoja takas kotiin. Oi että, miten ihanaa. kuulostaa tosi kivalta, kun en ookkaan englannissa käyny kenenkään muun englantilaisen kodissa. Tosi mukava homma. Ja ihan mielenkiintoista nähhä lontoota autosta käsin ,mä kun meen aina junalla. Odotan innolla.

Nyt lähen kaupungille, ennen kun ne tulee synagogasta. Hirveesti juutalaisia tässä paikassa kyllä on, joku parisen tuhatta kuuelma ja tänään ne on helppo bongata, kun miehillä ne kapi (vai mikä se nimi olikaan) ja kaikilla hirmu hienot vaatteet. Mä meen joko johonkin kahvilaan panninile tai ihan mäkkiin salaatille, musta mäkkärin ceasar salad on ihan paras!! ja sitten vois ostaa jotain kuivahedelmää, sillä mun itse kuivattamat omenat oli homehtunu!! Täällä on ilmeisesti liian kostee ilma..

ps. toivon olevani ihan fiksun näköinen. En mitään juhlakleduja päälle vetäny, kun eihän tää varsinaisesti koske mua, mutta siistit kuitenkin. Eli tummat suorat farkut ja musta ruskee raidallinen uusi neule jonka alta näkyy vähän mintunvihreetä "pitsi"reunusta. Ja hiukset erittäin luonnollisilla (=kurittomilla) kiharoilla. hyvä homma. Ja ruskeat kengät ja mustat sukat. Jeah.